شرکت Cikone تکنولوژی AdditiveCARBON هایبرید را برای کمپوزیت های کربنی پرینت شده عرضه می کند.


پرینتر سه بعدی پرشیا


 

Cikoni، یک شرکت مهندسی واقع در اشتوتگارت، یک تکنولوژی تولید هایبریدی را عرضه کرده است که فیبر کربن به فرایند پرینت سه بعدی می افزاید. تکنولوژی AdditiveCARBON شرکت Cikoni می تواند برای ساخت سازه های پرینت شده تقویت شده با فیبر کربن استفاده شود.

پرینت سه بعدی فیبر کربن، یک حوزه که شرکت هایی مانند Markforged در آن پیشگام هستند، یکی از هیجان انگیزترین زمینه های additive manufacturing است. دلیل آن ساده است: همه ی مزیت های پرینت سه بعدی با استحکام فیبر کربن همگام شده اند و یک ترکیب موفقیت آمیز را ساخته اند.

مشکل این است که شما در واقع نمی توانید با فیبر کربن پرینت کنید- شما می توانید آن را در پرینت خود جای دهید، یا در غیر این صورت آن را به یک قطعه ی پرینت شده متصل کنید، ولی فیبر کربن به سادگی و به تنهایی از طریق دستگاه قابل تزریق نیست. شرکت Markforged این مشکل را به زیبایی برطرف کرد، به صورتی اضافه کردن لایه ای از کربن به وسیله ی اتوکشی  فیبر بر روی لایه های پرینت شده، ولی بدون شک روش های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که پرینت های پرینت های سه بعدی کربنی هایبریدی می تواند ساخته شود.

شرکت آلمانی Cikoni می گوید یک روش جدید برای ترکیب additive manufacturing با فیبر کربن دارد، و آن روش به طور شایسته ای AdditiveCARBON نامگذاری شده است. براساس گفته ی Cikoni، این فرایند اجازه می دهدکه به صورت مداوم فیبر کربن در مسیر پرینت قرار گیرد و آن را تقویت کند و در واقع ماده ی تشکیل دهنده ی پیرنت به عنوان یک پایه برای فیبر کربن می شود.

اگرچه ما جزئیات زیادی در مورد اینکه این فرایند چگونه کار می کند نمی دانیم، شرکت Cukoni قید کرده است که یک فرایند چرخشی سه بعدی که توسط ربات پشتیبانی می شود، برای قرار دادن فیبر کربن استفاده می شود. Cikoni می گوید: چرخش فیلامنت، با ساخت قطعات کمپوزیتی پربازده به طور مستقیم از هسته ی فیبری، لایه های غیر موج دار، غیر جهت دار می سازد.

ظاهر ماجرا نشان می دهد که additiveCARBON هیجان انگیز به نظر می رسد، بنابر گفته ها می تواند هزینه های تولید و زمان های ساخت را کاهش دهد. Cikoni می گوید فرایند تقویت فیبر کربنی حجم ساخت مورد نیاز قطعه ی پرینت شده را کاهش می دهد، در حالیکه سازه ی پایه ی پرینت شده نیاز به ابزار کنترل را کاهش می دهد.

براساس گفته ی این شرکت واقع در اشتوتگارت، که در سال 2015 توسط کارمندان سابق مرسدس بنز، Audi، مرکز هوافضای آلمان، تاسیس شد، فرایند AdditiveCARBON به طور ویژه زمانی مفید است که نیازهای طراحی سبک وزن با تغییر پذیری قطعه ترکیب می شود. این شامل آیتم های پرینت شده مانند اندام های مصنوعی پزشکی و قطعات هوافضا می شود.

به طور هیجان انگیزی، تکنولوژی جدید Cikoni می تواند همچنین در مراحل تولید موجود ادغام شود، زیرا سیستم AdditiveCARBON یک مدول است و می تواند به چندین شیوه ی مختلف نصب و تنظیم شود. Cikoni می گوید: این روش به صورت کلی باعث شده است مشتری ها و مصرف کنندگان زیادی متقاعد شوند که دیدگاهشان را در مورد طراحی سبک وزن تغییر دهند.

شرکت Cikoni در زمینه های مهندسی بسیاری تخصص دارد، از قبیل شبیه سازی مربوط به روکش گذاری، توسعه و تحقیقات در زمینه ی مواد کمپوزیتی، طراحی قطعات کمپوزیتی، و توسعه ی فرایند مربوط به انجام اتوماتیکی و پیچش فیلامنت سه بعدی. ما یک چشم خود را بر روی جزئیات مربوط به تکنولوژی AdditiveCARBON معطوف خواهیم کرد.   

شرکت فنی HeyGears قصد دارد یک ساختمان R&D ویژه ی پرینت سه بعدی در کشور چین تاسیس کند

پرینتر سه بعدی پرشیا



براساس گفته ها شرکت فنی HeyGears، یک شرکت چینی، قصد دارد یک میلیون RMB (معادل 148 میلیون دلار) برای تاسیس یک ساختمان تحقیقاتی پرینت سه بعدی جدید هزینه کند. این مر.ز جدید پرینت سه بعدی، در نهایت قصد دارد صنعت پرینت سه بعدی ملی چین را توسعه دهد، این مرکز قرار است در Foshan، استان Guangdong در چین، دایر شود.

شرکت فنی HeyGears مستقر در Guangzhou، از زمان تاسیسش در سال 2015، با داشتن تخصص در وسایل شنیداری از قبیل هدفون، هدفون کوچک، فعالیت های خود را بر روی وسایل هوشمند متمرکز کرده است. این شرکت که از تکنولوژی های پرینت سه بعدی در توسعه و تحقیقات استفاده می کند، با اعلام تاسیس این مرکز پرینت سه بعدی، به دنبال گسترش قابلیت های خود در زمینه ی additive manufacturing است.

در چین، پرینت سه بعدی به عنوان یک تکنولوژی که نقش مهمی را در آینده ایفا خواهد کرد در نظر گرفته می شود، و یک بخش کلیدی در استراتژی China 2025 که توسط دولت مدیریت می شود، است. China 2025 یک طرح وسیع برای ارتقاء صنعت چین از طریق تولید هوشمند است. براساس تکنولوژی HeyGears، این صنعت هنوز در جایگاه اولیه و ابتدایی است تا بتوان از آن در قسمت تولید و بهبود وسایل الکترونیکی پوشیدنی بهره برداری کرد. 

این ساختمان توسعه و تحقیقات پرینت سه بعدی یک بیلیون یوان شامل سه بخش اصلی است: یک پایگاه آموزشی و یادگیری مخصوص پرینت سه بعدی؛ یک مرکز توسعه و تحقیقات بین المللی پرینت سه بعدی؛ و یک مرکز خدمات تولیدی بین المللی پرینت سه بعدی. براساس گفته ها این بخش آخر شامل پرورش استعداد، توسعه ی محصول، تولید CNC، تولید پرینت سه بعدی و غیره، می شود.

روی هم رفته، این سه مرکز که تشکیل دهنده ی ساختمان پرینت سه بعدی HeyGears هستند این شرکت را قادر می سازند تا پذیرش پرینت سه بعدی را برای محصولات خود سرعت ببخشد. در یک مقیاس بزرگتر، هدف این است که پایه های توسعه ی صنعت پرینت سه بعدی در چین، ارتقاء داده شود.

همانطور که این شرکت توضیح می دهد، با افزایش محبوبیت پرینت سه بعدی و رشد کاربردهای آن، نیاز به تکنولوژی های پیشرفته تر پرینت سه بعدی، علاوه بر دستگاه ها و افراد باتجربه ی بیشتر، بیشتر می شود. با دایر کردن یک مرکز توسعه و تحقیقات پیشرفته ی پرینت سه بعدی، HeyGears اعتقاد دارد که آن دارای پایه های مستحکم برای حمایت پذیرش بیشتر additive manufacturing است.

در حال حاضر، تکنولوژی HeyGears از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید هدفون های Enron استفاده می کند. این شرکت می گوید این محصول اولین محصولی است که قرار است با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شود.

علاوه بر صنعت پرینت سه بعدی رو به بهبود چین، HeyGears امیدوار است که مرکز پرینت سه بعدی جدیدش به برقراری ارتباط بین ایده های تحقیقاتی بین المللی و خانگی کمک کند. به عنوان بخشی از این تلاش، موسسان HeyGears می گویند آنها مدارس بین المللی افراد نخبه با هدف آوردن تکنولوژی خارجی به داخل چین، تاسیس خواهند کرد، همه برای این هدف که از تکنولوژی additive manufacturing برای تولید انبوه استفاده کنند.

همچنین، این مرکز توسعه و تحقیقاتی پرینت سه بعدی، تحقیقاتی در زمینه ی مواد پرینت سه بعدی انجام خواهد داد. HeyGears می گوید که قصد دارد یک شرکت مواد پرینت سه بعدی ، و یک سیستم تولید مواد را دایر کند. هدف آن فراهم کردن کل چرخه ی صنعت است، از طراحی تا تولید.  

شرکت Levi’s در حال آزمایش با پارچه ی جین پرینت شده

پرینتر سه بعدی پرشیا



شرکت پارچه ی کتانی و جین Levi’s با نگاهی جدید به سمت تکنولوژی پرینت سه بعدی، به طور جدی در حال تعریف مجدد مارک خود به نام tried and true است. در ماه فوریه، این شرکت پارچه سازی کلاسیک خبرها را به خود معطوف کرد: استحکام یکی از رویکردهای جدید این شرکت بود، اگرچه این کار بدون چالش هایش نبود. احیا کردن تولید یک گام آسان برای تولیدکنندگان حوزه ای که برای 150 سال تغییر نکرده است، نیست.

حال، این برند محبوب پارچه سازی مشتاق است تا نشان دهد، با یک علاقه ی جدید به پرینت سه بعدی، هنوز به طور جدی به این صنعت تعهد دارد. Paul Dillinger، سرپرست نوآوری تولید جهانی شرکت Levi’s، اخیرا از کارگاه Autodesk Pier 9 در سانفرانسیسکو دیدن کرد، و یک نگاه جدید از پیشرفت این برند بدست آورد.

تاکنون، شرکت Levi’s بر روی آزمایش با اندودکاری های دیجیتالی، و بررسی چیزی که یک ژاکت جین پرینت شده به صورت واقعی به نظر می رسد، متمرکز بوده است. در حال حاضر این تنها یک بدنه از یک چیز واقعی است، ولی امید را در چشمان Dillinger نگاه داشته است.

سرپرست نوآوری تولید جهانی، کسی که نوک این پروژه ی نوآوری است، به رشد توانایی این برند کلاسیک برای بدست آوردن جوهر و ماهیت واقعی یک جفت از شلوار جین این شرکت و تبدیل آن به یک سرمایه ی دیجیتالی، علاقه مند است. با انجام این کار، Dillinger مطمئن است که این برند می تواند به طور چشمگیری در هزینه های تولید و مواد صرفه جویی کند. این یک مزیت ثابت شده ی تکنولوژی تولید به روش لایه گذاری است، ولی چیزی که بیشتر تولید کنندگان لباس رغبت و علاقه ای به گفتن آن ندارند.

البته، شرکت Levi’s هنوز فاصله ی بسیار زیادی با پرینت سه بعدی یک ژاکت جین کاربردی دارد. همه ی جزئیات روی پارچه ی جین پرینت شده ی Dillinger برای مدت زیاد بر روی آن باقی خواهند ماند. هرچیزی که ما از این لباس تشخیص دهیم توسط اسکن توپوگرافی گرفته می شود. ولی این نمونه ی اولیه ی پیش ساخته به طور قطعی یک حرکت در جهت درست است.

مهم تر از این، این یک تلاش منسجم توسط این برند برای ایجاد کاری متفاوت و رویکرد جدید آنها نسبت به استحکام و دوام بیشتر، است. Paul اینچنین به شرکت Fast گفت: این ما را به چالش می کشد، فکر کردن به طراحی به صورت متفاوت، و فکر کردن به راهکارهای طراحی برای تطبیق با آینده ی نامعلوم است.

Dillinger اشاره می کند که یک ژاکت ساخته شده توسط شرکت Levi’s احتمالا به صورت مستقیم خرده فروشی ها را مورد هدف قرار نخواهد داد و بازاری در آنجا پیدا نکند. ولی این ایده ی جدید باعث می شود که این برند گامی رو به جلو در جهت ایجاد پوشاک هایی مقاوم تر و بادوام تر، بردارد. شاید پیشرفت آهسته باشد، ولی برای یک شرکت که برای بیش از 150 سال در زمینه ی تجارت پوشاک جین، مشغول فعالیت است، زمان به نفع آنها است. 

بیمارستان هنگ کنگ مدل های پرینت شده ی سه بعدی از جنین در اختیار والدین در حال انتظار قرار می دهد.

پرینتر سه بعدی پرشیا



ما مدتی پیش در مورد یکی از کاربردهای جالب و عجیب تکنولوژی پرینت سه بعدی در بخش پزشکی گزارش دادیم، که تولید مدل های سه بعدی از جنین است. والدینی که در حال انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستند می توانند یک مدل سه بعدی پرینت شده از فرزند به دنیا نیامده ی خود داشته باشند، که می تواند به عنوان یک یادگاری بسیار ارزشمند برای آنها باشد تا بتوانند بعدها تجربه ی بارداری خود را یادآوری کنند و همچنین به آنها اجازه می دهد تا بچه ی خود را در حالی که در رحم مادر است لمس کنند. بیمارستان Adventist  هنگ کنگ، در ، Tsuen Wan، یکی از اولین ساختمان های پزشکی در آسیا است که این خدمات را ارائه می دهد.

دهه ها است که اسکن های سه بعدی یک بخش اصلی بارداری شده اند، و سال های اخیر این تکنولوژی، با اسکنرهایی که می توانند تصاویر متحرک سه بعدی و یا حتی چهار بعدی از یک جنین در رحم مادر ارائه دهند، پیشرفت بیشتری کرده است. در ترکیب با تکنولوژی پرینت سه بعدی، این اسکن های مافوق صوت می توانند به مدل های سه بعدی تبدیل شوند. این خدمات به طور به اندازه ی اسکن های متداول در دسترس نیست زیرا تا اندازه ای قیمت بالایی دارد- هزینه ی کلی این خدمات برای افراد متقاضی در هنگ کنگ 6000 دلار هنگ کنگ (برابر با 770 دلار) است، که تقریبا نصف این هزینه برای کار پرینت سه بعدی است.

جنین های مدل شده ی پرینت شده از هفته ی ششم دوران بارداری به بعد برای والدین در دسترس هستند، اگرچه احتمالا اکثر افراد بیشتر تحمل خواهند کرد تا جنین چیزی شبیه به یک انسان شود. یک مدل کامل در اندازه های مختلف در دسترس می تواند قرار گیرد. همچنین یک صورت با جزئیات می تواند ارائه شود. برای داشتن جزئیات بیشتر، نوزاد مدل شده می تواند حتی در یک محفظه ی کریستالی ویژه قرار داده شود. زمان مورد نیاز از اسکن سه بعدی تا مدل پرینت شده ی نهایی 3 تا 5 روز است.

در حالیکه مدل های پرینت شده جنین ها در تئوری یک ایده ی خارق العاد است، در عمل این ایده می تواند برای اکثر والدین یک افراط و زیاده روی به نظر برسد. با این حال، تجربه لمس کردن مدل سه بعدی جنین برای افرادی که نابینا هستند یا کم بینا هستند یک فرصت فوق العاده است. افراد با جراحات بینایی قادر به دیدن فرزندشان در رحم توسط اسکن نیستند و از تجربه ی این بخش از دوران بارداری محروم می شوند. از این رو، این مدل پرینت شده ی کودکشان می تواند تا حدودی  این تجربه را به آن ها منتقل کند، و این احساس را به مادر بدهد که در بدن او چه اتفاقی در حال انجام شدن است. Doretta Lo Hoi-yee، یک کارمند پرستاری ارشد در بخش سرپایی بیمارستان، گفت: ما تا به حال با والدین زیادی که از نظر بینایی مشکل داشته باشند دیدار نکرده ایم، ولی امیدواریم که بتوانیم جوابگوی نیازهای همه ی افراد باشیم.

افراد دیگر اشاره کرده اند که در کنار عجیب بودن، فرایند اسکن سه بعدی بیش از اندازه می تواند که برای این منظور نیاز است می تواند به سلامت بچه ی در حال تکامل آسیب برساند. حتی با کنار گذاشتن این موضوع، مدل سه بعدی نهایی ارائه شده ممکن است همیشه با استقبال و علاقه ی والدین همراه نباشد. بر اساس گفته ی Tang Miu0-chi مادر دو بچه: همه ی جنین های در حال رشد یکسان به نظر می رسند... این مدل ساخته شده زیاد به بنده شباهتی ندارد و بیشتر شبیه به گونه های پزشکی است.

Tong گفت به جای اسکن و پرینت قبل از بدنیا آمدن بچه، او ترجیح می دهد که بعد از به دنیا آمدن فرزندش از او یک پرینت سه بعدی داشته باشد. پاسخ او تاییدی بر جذابیت پرینت سه بعدی برای والدین است، زیرا یک راهی برای زنده نگه داشتن خاطرات و افزایش درک دوران بارداری است. تاثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی بدون کاسته شدن به رشد خود ادامه می دهد؛ بدون در نظر گرفتن اینکه در چه زمینه ای در حال فعالیت هستید.