فیلامنت جدید Landfillament به شما اجازه می دهد تا با زباله ها پرینت کنید

پرینتر سه بعدی پرشیا


http://www.3ders.org//articles/20161122-new-landfillament-lets-you-3d-print-with-trash.html

شرکت مواد 3D-Fuel واقع در شمال Dakota یک فیلامنت جدید به نام Landfillamnet، فیلامنتی که از مواد زباله و بازیافتی برای پرینت سه بعدی ساخته شده است، را ارائه داده است. برای ساخت این ماده، زباله های جامد شهری (municipal solid waste) در معرض گرما و حرارت قرار داده می شود، و باعث می شود از حرارت دادن این زباله ها موادی به وجود آید که می تواند به عنوان فیلامنت مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه کار با یک پرینتر سه بعدی می تواند انرژی زیادی را طلب کند، شرکت های زیادی در صنعت پرینت سه بعدی به سختی در تلاش هستند که محصولات سازگار با محیط زیست بسازند که تکنولوژی additive manufacturing را یک تکنولوژی سازگار با محیط زیست کند. مواد زباله یبسیار زیادی در گوشه کنار جهان هر روز ایجاد می شود، شاید مهمترین گروه محصولات پرینت سه بعدی سازگار با محیط زیست فیلامنت بازیافت شده باشد، توسط شرکت هایی مانند InnoCircle و Better Future Factory که از قطعات خودرو، بطری های پلاستیکی PET، و دیگر مواد زباله، برای تولید مواد پرینت سه بعدی کاربردی استفاده می کنند.   

شرکت دیگری که به دنیال ایجاد تکنولوژی پرینت سه بعدی به یک تکنولوژی پاک است، شرکت 3D-Fuel است (با شرکت Fuel3D که یک شرکت انگلیسی اسکن سه بعدی است اشتباه نشود)، یک شرکت مواد پرینت سه بعدی در North Dakota، که در آنجا مواد پرینت سه بعدی Landfillament جدید از مواد زباله جامد شهری بازیافت شده به وجود می آید، ساخته می شود. این شرکت یک راه حل پیدا کرده است که با استفاده از آن مواد زباله را به یک منبع با ارزش تبدیل می کند، و به تولید کنندگان این شانس را می دهد تا اشیائ امن و بدون ضرر پرینت کنند، با این دانش که انتخاب مواد آنها موجب سود رساندن به سیاره ی زمین می شود.

برای تبدیل کردن مواد زباله (MSW) به مواد قابل پرینت، شرکت 3D-Fuel قبل از قرار دادن زباله ها تحت فرایند گرماکافت (pyrolysis) ابتدا همه ی فلزات را از این ترکیب جدا می کند. از طریق این فرایند، که شامل تجزیه ی حرارتی مواد ارگانیکی در دماهای بالا در غیاب اکسیژن است، یک ماده ی جانبی تولید می شود، که در نهایت می تواند به عنوان فیلامنت پرینت سه بعدی استفاده شود. مواد جانبی گازی شکل این گرماکافتی، نیز، برای استفاده های جدید استفاده می شود، بدین معنی که هر نوار فیلامنت Landfillament .909lbs معادل گازهای گلخانه ای منتشر شده از یک ماشین در 1.1 مایل حرکت است.

به طور جالب و قابل توجه ی، فیلامنت Landfillamnet تنها فیلامنت شرکت 3D-Fuel نیست که سازگار با محیط زیست است، این شرکت همچنین موادی را از قهوه، مالت، و کنف ساخته است. با افزودن Landfillament، که یک رنگ سیاه یکنواخت را ارائه می دهد، کاربران حالا یک محدوده ای از مواد امن، سازگار با محیط زیست در اختیار دارند. Jake Clark، مدیر اجرایی شرکت 3DomFuel (ادغام 3Dom و 3D-Fuel)، می گوید: ما خوشحال هستیم که همه ی موادهای ما یک داستان خارق العاده در پیشینه ی خود دارند . تولید کنندگان بسیاری دیگر نیز ماجراهای موادی که استفاده می کنند را با ارزش می دانند . مانند یک نجار که چوب را با ازش می داند و یک مجسمه ساز که خاک رس از ساحل مورد علاقه اش را ارج می نهد. پس چرا پرینت سه بعدی اینکار را نکند؟

یه عنوان یک پروژه ی منحصر به فرد برای کاربران Landfillamnet، شرکت 3D-Fuel یک طرح برای یک سطل زباله ی مینیاتوری ارائه داد. بنابراین در هنگام استفاده از این مواد پرینت سه بعدی Landfillament سیاه، سازندگان می توانند از لحظه ی "چرخه ی زندگی" در هنگام ساخت یک سطل زباله از زباله، لذت ببرند. این شیء جالب می تواند بدون استفاده از raft و ساپورت، با استفاده از رزولوشن 0.2mm و درجه ی توپری 10%، ساخته شود. براساس گفته ی Fuel-3D، Landfillamnet در محدوده ی 180-210 درجه ی سانتیگراد به خوبی پرینت می کند، یا در حدود 10 درجه از PLA خنک تر.

Landfillamentف مانند دیگر کمپوزیت های شرکت Fuel-3D، در نتیجه ی همکاری شرکت c2renew، یک شرکت کمپوزیت زیستی واقع در Fargo. این فیلامنت زیستی به قیمت 39.99 دلار برای یک نوار 500 گرمی، 1.75 و 2.85 میلی متری، به فروش می رسد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.