فهرستی از بهترین نرم افزارهای پرینت سه بعدی

پرینتر سه بعدی پرشیا


Cura

نرم افزاری برای افراد مبتدی که نیاز به یک نرم افزار برش دهنده، برای تبدیل فایل های stl به زبان ماشین (G-code) دارند، می باشد.

فایل های سه بعدی معمولا به فرمت stl می باشند. نرم افزار برش دهنده فایل های سه بعدی باید فایل های stl را بهG-code تبدیل کند. زبانی که ماشین می تواند آن را بفهمد و بخواند. به این دلیل نرم افزار برش دهنده نام دارد چون در واقع شی را به صورت صدها لایه ی دو بعدی که پرینتر سه بعدی بتواند توسط آن یک مدل سه بعدی را بسازد، تبدیل می کند.

نرم افزار Cura یک نرم افزار برشی استاندارد برای همه نوع پرینتر می باشد. این نرم افزار خیلی برای کاربر ساده است. با استفاده از این نوع پرینتر تمام تنظیمات پرینت سه بعدی را می توانید کنترل و تنظیم کنید. ابتدا از حالت Basicشروع کنید و پس از اینکه به نحوه ی کار با آن آشنا شدید به حالت Expert تغییر حالت دهید.

Cradftware

این نرم افزار مخصوص افراد مبتدی، که به نرم افزار برشی برای آماده کردن فایل های stl برای پرینت سه بعدی نیاز دارند، می باشد. مانند Cura ، بسته به توانایی شما، می توانید به حالت Basic و Expert تنظیم کنید. نرم افزاری قدرتمند به همراه قابلیت نشان دادن نحوه ی پرینت توسط ماشین، با رنگ های مختلف مرتبط به نوع لایه ها، می باشد.

123D Catch

123D Catch برای افراد مبتدی است که می خواهند مدل های پرینت سه بعدی ایجاد کنند. این نرم افزار در ویندوز، گوشی هوشمند و تبلت ها قابل کاربرد است و به شما اجازه می دهد از اشیائی که می خواهید، عکس بگیرید و آن ها را به مدل سه بعدی تبدیل کنید. نحوه ی عملکرد آن به نحوی است که شما از یک شیء از چندین زاویه عکس می گیرید. هرچه تعداد عکس ها بیشتر و از زوایای بیشتری باشد مدل سه بعدی بهتری به شما داده خواهد شد.

 

3D Slash

این نرم افزار نیز مناسب افراد تازه کار است که می خواهند مدل های پرینت سه بعدی طراحی کنند. با استفاده از این نرم افزار می توانید با یک مکعب بزرگ شروع کنید و با چکش، دریل، سنگ بر به آن شکل دهید. یا می توان با یک فضای خالی شروع کرد و به تدریج مدل خود را با مکعب ها یا شکل های کوچک بسازید. همچنین می توانید رنگ اضافه کنید یا حتی از عکس استفاده کنید.

برخی دیگر از امکانات و ویژگی ها شامل امکان ساخت لوگو و متن سه بعدی می باشد. به نحوی که عکس عکس و متن دو بعدی دریافت می کند و به ترتیب لوگو و متن سه بعدی به ما می دهد.

Netfabb Basic

برای کاربران آشنا به طراحی که نیاز به نرم افزار برش دهنده، که بتواند فایل های stl را برای پرینت سه بعدی آماده کند، دارند. این نرم افزار دارای ویژگی های بسیار کاربردی و قابل توجه است. با استفاده از این نرم افزار می توانید آنالیز کنید، تعمیر و اصلاح کنید و در کل فایل های stl را ویرایش کنید، قبل از اینکه G-Code آن را بسازید.

یک انتخاب خوب است برای کسانی که به دنبال نرم افزاری بیشتر از یک نرم افزار برش دهنده می گردند. زیرا شما به سادگی می توانید فایل های stl را اصلاح کنید بدون اینکه نیاز به یاد گرفتن نرم افزارهای اضافی باشید.

Repetier

برای استفاده کنندگان آشنا به طراحی و کسانی که نیاز به آماده و ویرایش کردن فایل های stl، این نرم افزار می تواند انتخاب خوبی باشد. این نرم افزار کاربران متوسط تا حرفه ای را پوشش می دهد و دارای ویژگی کنترل از راه دور می باشد به طوری که بتوان کار پرینت را از راه دور کنترل و نظارت کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.