طراحی سه بعدی برای همه و در هرجا: نرم افزار Morphi مخصوص ویندوز عرضه شد

پرینتر سه بعدی پرشیا


پرینت سه بعدی چالش انگیز است ولی نه به اندازه ای که چند سال قبل بود. پرینترهایی که کار با آنها برای کابر آسان است و با قابلیت های کالیبره شدن خودکار، ماینتور کردن فیلامنت، پرینت از راه دور و مانیتور کردن فرایند پرینت از طریق Wifi، ادامه ی پرینت پس از نوسان یا قطعی در برق، سیستم های تزریق دو نازله و مواد قابل حل ساپورت که به راحتی در آب حل می شوند مانند PVA، همگی پرینت سه بعدی را برای مهندسان، طراحان، افراد علاقه مند و در کل عموم قابل دسترس و ساده کرده است. طراحی مدل سه بعدی نیز پیشرفت بسیاری کرده است و ایجاد مدل های سه بعدی قابل پرینت بسیار ساده تر شده است. Morphi نرم افزاری است که کار با آن برای کاربر بسیار ساده است و برای Mac و Ipad قابل دسترس بود، این نرم افزار گزارشی در مورد قابلیت و ویژگی جدید خود ارائه داده است. کاربران کامپیوترهای خانگی و سیستم عامل ویندوز حالا می توانند در ویندوز 7 و 10 از آن استفاده کنند.

طراح و مدیر اجرایی Morphi، Sophia Georgiou، چنین گفت: Morphi  برای همه و در همه جا است. ما می خواهیم که منبع الهام کاربران ویندوز باشیم. افرادی که از نرام افزار ما برای واقعیت دادن و پیشرفت ایده های خود استفاده می کنند.

Morphi ارائه شده برای ویندوز تقریبا مانند نسخه Mac است. به همراه برخی ویژگی های منحصربه فرد که به طور خاص برای ویندوز طراحی شده اند؛ مانند قابلیت طراحی متن سه بعدی در همه ی فونت ها و اندازه هایی که در ویندوز موجود است. برای طراحی در Morphi نیازی به اینترنت نیست ولی برای نصب آن بر روی کامپیوتر به اینترنت نیاز است. براساس گفته های شرکت Morphi، نرم افزار آنها قابلیت های بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارهای طراحی سه بعدی دارد. از قبیل عدم نیاز به اینترنت برای استفاده و، سازگاری آن با کامپیوترها و Ipad های بیشتری.  

ویژگی های اصلی آن عبارتند از:

·        سادگی برای استفاده ی بچه های تا سن مهدکودک برای طراحی.

·        قابلیت های ترسیم فوق العاده در همه ی پلتفرم های آن از قبیل freehand، mirroring و revolving lines.

·        فایل های jpg و png که دارای کنتراست بالایی هستند می توانند به صورت مستقیم به صورت سه بعدی تبدیل شوند بدون اینکه نیاز باشد از برنامه های دیگر به عنوان واسطه استفاده کرد.

·        تایپ سه بعدی در همه ی فونت های موجود در ویندوز، فراهم است.

·        ابزار Augmented Reality (ضمیمه کردن واقعیت) بیننده را قادر می کند تا بتوانند مدل های طراحی شده خود را در Morphi و Morphi Edu (نسخه ی مخصوص iPad) و با استفاده از دوربین Ipad ویرایش و قرار دهند.

·        قیمت منطقی و مناسب برای افراد و مدارس

نرم افزار Morphi در اواخر امسال قرار است که ویژگی های جدیدی را اضافه کند که عبارتند از:

·        ابزارهای دو بعدی و سه بعدی بهبود یافته برای ترسیم بهتر، که بهتر بتوان خطوط را به مدل های سه بعدی انتقال داد.

·        انتخاب بهتر در ایجاد مدل های سه بعدی رزولوشن بالا.

·        ابزارهای Augmented Reality اضافی

·        فایل های آموزشی و یوتیوب جدید Morphi

·        ایجاد برنامه ی Morphi Educators برای وصل کردن مربیان

·        نسخه ی Android

آنها همچنین به ویژگی های جدیدی، در آینده،  برای پرینت سه بعدی، شبیه سازی سه بعدی و انیمیشن، اشاره کردند ولی از توضیحات اضافی به عنوان سورپرایز، خودداری کردند.

Morphi مسیر زیادی از زمان آغاز آن در سه سال گذشته پیموده است. از این نرم افزار برای طراحی چیزهای بسیاری استفاده شده است. ازقبیل: مدل های موشکی و هنری کاربردی، و در زمینه آموزش بسیار محبوب است.

Georgiou اینچنین گفت: ما یک شرکت تازه تاسیس هستیم و تمرکز ما بر روی طراحی محصولات است تا به کاربران با هر درجه از مهارتی این امکان را بدهد تا اقدام به خلاقیت و تولید کنند. ما در مورد اینکه مردم چه چیزهایی می خواهند طراحی کنند بسیار هیجان زده هستیم و منتظر فیدبک کاربران هستیم تا بتوانیم نسخه ی دوم Morphi برای ویندوز و همچنین پلتفرم های دیگرمان، را بهبود دهیم.

Morphi برای استفاده ی 15 روزه ویندوز رایگان است و هر لایسنس آن برای مدارسی که بخواهند بیشتر از 20 لایسنس خریداری کنند 4.99 دلار و برای آنها که تعداد کمتری بخواهند 9.99 دلار هزینه دارد. برای دانلود نسخه ی آزمایشی و/خرید Morphi برای ویندوز، از لینک زیر استفاده کنید:

http://www.morphiapp.com/download

اگر برای اولین بار است که می خواهید از مدل سه بعدی استفاده کنید یا یک طراح باتجربه هستید و نیاز به یک اپلیکیشن دارید که در زمان کمی مدل های سه بعدی پیش طراحی کنید، Morphi ارزش امتحان کردن را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.