پسربچه ی 6 ساله ایمپلنت استخوان جناغ سینه ی پرینت شده دریافت می کند تا به کمک آن مشکل قلبی مادرزادی خود را حل کند

پرینتر سه بعدی پرشیا


یک تیم از پزشکان از مرکز پزشکی کودکان Shakghai به صورت موفقیت آمیزی یک محفظه ی جناغ سینه ی پرینت شده را درون یک پسربچه ی شش ساله با یک مشکل مادرزادی نادر، ایمپلنت کرد. این مرکز پزشکی زیر نظر دانشکده ی پزشکی در دانشگاه Shanghai Jiao Tong است.

Abu، یک پسربچه ی شش ساله از استان XinJiang چین، به همراه یک مشکل مادرزادی نادر در جناغ سینه اش متولد شد. این مشکل باعث شده است که قلب او در فضای بین کبد و دیگر اندام ها آویزان بماند. این وضعیت خطرناک که با نگاه کردن به قفسه ی سینه ی بچه مشخص است، منجر شد که دکترها بر این عقیده باشند که Abu تنها تا سن 2 سالگی زنده خواهد ماند.

 با این حال، شش سال بعد Abu هنوز زنده است، اگرچه او هنوز از این مساله رنج می برد. برای نگه داشتن این بچه در شرایط ایمن، مادرش او را از انجام خیلی از کارهایی که دیگر بچه ها انجام می دهند، مانند ورزش و بازی، دور نگه داشته است. شرایط بسیار حساس او، مانع رفتن او به مدرسه شده است.

ماه قبل، مشکل Abu به دکتر Zhang Lei از مرکز پزشکی کودکان Shakghai، کسی که به همراه یک تیم ویژه از شهرستان Zepu و بیمارستان Kashi Second، برنامه و طرحی درست کرد که این بچه ی جوان را معالجه و نجات دهد.

در 17 جولای، Abu و مادرش به مرکز پزشکی کودکان Shakghai برای یک مشاوره با متخصصان یک تیم بیماری های قلبی، مراجعه کردند. این تیم کشف کرد که Abu از 5 نقص مختلف رنج می برد، و این مشکل وضعیت او را یکی از نادرترین نقص های قلبی که تا به حال مشاهده کرده اند می کرد. (نزدیک 200 مورد گزارش شده است).

علاوه بر نقص های مربوط به جناغ سینه ی او، Abu همچنین یک مشکل در قسمت درونی قلبش داشت.

در حالیکه بهترین زمان برای انجام عمل بر روی کسی با اینچنین مشکلی بین سن یک تا دو سال می باشد، دکترها اعتقاد داشتند که امید برای Abu وجود داشت همچنانکه او یک وضعیت پایدار با اشباع اکسیژن 90 درصد را  نشان داد. هدف این کار محافظت از قلب این بچه به وسیله ی یک بدنه ی جناغ سینه ی پرینت شده، به وسیله ی ساخت یک محفظه به دور قلب، بود.

این محفظه ی جناغ سینه پرینت شده ی سه بعدی به وسیله ی ماده ی PEEK که سازگار با سیستم بدن هست و به طور ویژه برای اندام Abu طراحی شد. براساس گفته ی دکترها، این ماده به دیگر اندام ها و بافت ها به سادگی نمی چسبد، و آن را مناسب این راهکار و معالجات بعدی می کند.

این ایمپلنت به تازگی به اتمام رسید و پزشکان می گویند که یک موفقیت کلی بود، اگرچه آنها مجبور خواهند بود تا بدست آمدن بهبود این بچه به صورت منظم او را مورد بررسی قرار دهند.  انتظار می رود که Abu در آینده ی نزدیک شروع به رفتن به مدرسه کند. 

اولین آزمایش پزشکی دست های بایونیک پرینت شده در دنیا برای کودکان در انگلستان شروع می شود



پرینتر سه بعدی پرشیا



موقعی که Tilly هفده ماه داشت، مبتلا به منینژیت شد- او بهبود یافت، ولی او هر دو دستش را از دست داد- ولی این دختر انگلستانی، حالا 11 سال دارد و به عنوان یک تراژدی به آن نگاه نمی کند. بلکه خود را به عنوان یک سوپر قهرمان تصور می کند، و این نگرش با دست پرینت شده ی او، دست مصنوعی او با طراحی سوپرقهرمان، که از شرکت تازه تاسیس Open Bionics واقع در بریستول دریافت کرد، تقویت یافته است. به جای احساس تاسف برای او، Lockey می گوید مردم از او با دست بایونیک پرینت شده اش می ترسند. این دست براساس بازی کامپیوتری Deus Ex ساخته شده است. او تا حدودی به یک بچه ی الگو برای اندام های مصنوعی پرینت شده تبدیل شده است، به این دلیل که او موافقت کرده است تا به Open Bionics در آزمایش وسایل مختلف کمک کند.


به زودی، ممکن است به زودی سایر بچه های هموطن او، که نیاز به اندام های مصنوعی دارند، با اشتیاق و علاقه به این اندام های مصنوعی روی بیاورند، همانطور که این هفته اولین آزمایش پزشکی بر روی دست های بایونیک پرینت شده ی مخصوص بچه ها، را انجام خواهد داد. شرکت Open Bionics قرار داد همکاری با سیستم سلامت ملی انگلستان را در دسامبر برای این آزمایش به امضا رساند. که به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت و برای 10 بچه اندام مصنوعی فراهم خواهد نمود.


در این نقطه، تنها دو نوع اندام مصنوعی وجود دارد که NHS می تواند فراهم کند، و آنها خیلی اساسی هستند: یکی از آنها چنگک است و دیگری یک نگهدارنده که بتواند به سادگی باز و بسته شود. همچنین، تولیدکنندگان خصوصی تا مبلغ 60000 یورو برای دست بایونیکی که Lockey دارد درخواست می کنند. شرکت  Open Bionics می تواند این وسیله را کمتر از 5000 یورو تولید کند. و این آزمایش پزشکی، سرمایه گذاری شده توسط Small Business Research Initiative به میزان 100000 یورو، تاثیر و عملی بودن این تکنولوژی را نشان خواهد داد.

Samantha Payne، موسس شرکت Open Bionics، گفت: این احتمالا بزرگترین دستاورد ما از نظر ساخت دست بایونیک برای افراد معلول است. اگر همه چیز خوب و براساس انتظارات پیش برود، ما این شانس را خواهیم داشت تا برای دریافت یک پیشنهاد 1 میلیون یورویی برای تولید و در اختیار قرار دادن آنها به تمام مراکز سلامت کشور دریافت خواهیم کرد. این چیزی است که ما امیدوار هستیم امسال به دست آوریم. و مراکز پزشکی را به مقدار زیاد به جلو خواهد برد.


شرکت Open Bionics دست های مصنوعی خود را در چهار قسمت پرینت می کند، و سنسورهایی به پوست بدن کاربر وصل می شود تا از طریق آنها حرکات ماهیچه ها شناسایی شوند، و به کاربر اجازه می دهند تا دست را ببندد، باز کند و روی هم رفته دست را کنترل کند.

Payne توضیح داد: دست های مصنوعی باید با هر فرد به صورت جداگانه متناسب باشد و نرم افزار نیز باید با آنها کار کند. این نوآوری بزرگ و کاهش قیمت هایی که ما داریم به دلیل تغییر موادی است که این اندام های مصنوعی از آنها ساخته شده اند و همچنین استفاده از اسکن سه بعدی برای تطبیق اولیه. کار اسکن حدود دو دقیقه بیشتر زمان صرف نمی کند و در عرض 24 ساعت می توانیم آن را بسازیم.


شرکت Open Bionics همچنین یک قرار داد با شرکت Disney برای استفاده از طراحی های این شرکت در زمینه ی اندام های مصنوعی امضا کرد و به واسطه ی آن اجازه دارد تا بدون مشکل حق کپی رایت از آنها استفاده کند. طرفداران Frozen می توانند دست آبی، براق و مزین شده با برف دانه را انتخاب کنند، و علاقه مندان به Iron Man می توانند Tony Stark را در رنگ های آبی و قرمز برای خود انتخاب کنند. حتی دست براق و درخشان شبیه به یکی از سلاح های Star Wars نیز برای علاقه مندان به آن نیز وجود دارد، و شرکت Open Bionics قول داده است که به زودی طراحی های جدید قابل دسترسی خواهند بود.


اگر این آزمایش پزشکی با موفقیت انجام شود، تنها یک پیروزی برای Open Bionics نخواهد بود، آن ارزش اندام های مصنوعی و وسایل بایونیک را به تمام دنیا ثابت خواهد کرد. اندام های مصنوعی هنوز به طور عمده توسط موسسات غیرانتفاعی فراهم می شود، و فراهم شدن آنها توسط یک سازمان سلامت عمومی بزرگ یک گام بزرگ به سمت ادغام آنها در سیستم مراقبت های پزشکی ضرروری، خواهد بود . ما ممکن است در آینده ی نزدیک ببینیم که همه ی بچه هایی که دست ها و پاهای خود را از دست داده اند بتوانند احساسی مانند قهرمانان یا اعضای خانواده های سلطنتی داشته باشند.