بیمارستان هنگ کنگ مدل های پرینت شده ی سه بعدی از جنین در اختیار والدین در حال انتظار قرار می دهد.

پرینتر سه بعدی پرشیا



ما مدتی پیش در مورد یکی از کاربردهای جالب و عجیب تکنولوژی پرینت سه بعدی در بخش پزشکی گزارش دادیم، که تولید مدل های سه بعدی از جنین است. والدینی که در حال انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستند می توانند یک مدل سه بعدی پرینت شده از فرزند به دنیا نیامده ی خود داشته باشند، که می تواند به عنوان یک یادگاری بسیار ارزشمند برای آنها باشد تا بتوانند بعدها تجربه ی بارداری خود را یادآوری کنند و همچنین به آنها اجازه می دهد تا بچه ی خود را در حالی که در رحم مادر است لمس کنند. بیمارستان Adventist  هنگ کنگ، در ، Tsuen Wan، یکی از اولین ساختمان های پزشکی در آسیا است که این خدمات را ارائه می دهد.

دهه ها است که اسکن های سه بعدی یک بخش اصلی بارداری شده اند، و سال های اخیر این تکنولوژی، با اسکنرهایی که می توانند تصاویر متحرک سه بعدی و یا حتی چهار بعدی از یک جنین در رحم مادر ارائه دهند، پیشرفت بیشتری کرده است. در ترکیب با تکنولوژی پرینت سه بعدی، این اسکن های مافوق صوت می توانند به مدل های سه بعدی تبدیل شوند. این خدمات به طور به اندازه ی اسکن های متداول در دسترس نیست زیرا تا اندازه ای قیمت بالایی دارد- هزینه ی کلی این خدمات برای افراد متقاضی در هنگ کنگ 6000 دلار هنگ کنگ (برابر با 770 دلار) است، که تقریبا نصف این هزینه برای کار پرینت سه بعدی است.

جنین های مدل شده ی پرینت شده از هفته ی ششم دوران بارداری به بعد برای والدین در دسترس هستند، اگرچه احتمالا اکثر افراد بیشتر تحمل خواهند کرد تا جنین چیزی شبیه به یک انسان شود. یک مدل کامل در اندازه های مختلف در دسترس می تواند قرار گیرد. همچنین یک صورت با جزئیات می تواند ارائه شود. برای داشتن جزئیات بیشتر، نوزاد مدل شده می تواند حتی در یک محفظه ی کریستالی ویژه قرار داده شود. زمان مورد نیاز از اسکن سه بعدی تا مدل پرینت شده ی نهایی 3 تا 5 روز است.

در حالیکه مدل های پرینت شده جنین ها در تئوری یک ایده ی خارق العاد است، در عمل این ایده می تواند برای اکثر والدین یک افراط و زیاده روی به نظر برسد. با این حال، تجربه لمس کردن مدل سه بعدی جنین برای افرادی که نابینا هستند یا کم بینا هستند یک فرصت فوق العاده است. افراد با جراحات بینایی قادر به دیدن فرزندشان در رحم توسط اسکن نیستند و از تجربه ی این بخش از دوران بارداری محروم می شوند. از این رو، این مدل پرینت شده ی کودکشان می تواند تا حدودی  این تجربه را به آن ها منتقل کند، و این احساس را به مادر بدهد که در بدن او چه اتفاقی در حال انجام شدن است. Doretta Lo Hoi-yee، یک کارمند پرستاری ارشد در بخش سرپایی بیمارستان، گفت: ما تا به حال با والدین زیادی که از نظر بینایی مشکل داشته باشند دیدار نکرده ایم، ولی امیدواریم که بتوانیم جوابگوی نیازهای همه ی افراد باشیم.

افراد دیگر اشاره کرده اند که در کنار عجیب بودن، فرایند اسکن سه بعدی بیش از اندازه می تواند که برای این منظور نیاز است می تواند به سلامت بچه ی در حال تکامل آسیب برساند. حتی با کنار گذاشتن این موضوع، مدل سه بعدی نهایی ارائه شده ممکن است همیشه با استقبال و علاقه ی والدین همراه نباشد. بر اساس گفته ی Tang Miu0-chi مادر دو بچه: همه ی جنین های در حال رشد یکسان به نظر می رسند... این مدل ساخته شده زیاد به بنده شباهتی ندارد و بیشتر شبیه به گونه های پزشکی است.

Tong گفت به جای اسکن و پرینت قبل از بدنیا آمدن بچه، او ترجیح می دهد که بعد از به دنیا آمدن فرزندش از او یک پرینت سه بعدی داشته باشد. پاسخ او تاییدی بر جذابیت پرینت سه بعدی برای والدین است، زیرا یک راهی برای زنده نگه داشتن خاطرات و افزایش درک دوران بارداری است. تاثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی بدون کاسته شدن به رشد خود ادامه می دهد؛ بدون در نظر گرفتن اینکه در چه زمینه ای در حال فعالیت هستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.