شرکت Levi’s در حال آزمایش با پارچه ی جین پرینت شده

پرینتر سه بعدی پرشیا



شرکت پارچه ی کتانی و جین Levi’s با نگاهی جدید به سمت تکنولوژی پرینت سه بعدی، به طور جدی در حال تعریف مجدد مارک خود به نام tried and true است. در ماه فوریه، این شرکت پارچه سازی کلاسیک خبرها را به خود معطوف کرد: استحکام یکی از رویکردهای جدید این شرکت بود، اگرچه این کار بدون چالش هایش نبود. احیا کردن تولید یک گام آسان برای تولیدکنندگان حوزه ای که برای 150 سال تغییر نکرده است، نیست.

حال، این برند محبوب پارچه سازی مشتاق است تا نشان دهد، با یک علاقه ی جدید به پرینت سه بعدی، هنوز به طور جدی به این صنعت تعهد دارد. Paul Dillinger، سرپرست نوآوری تولید جهانی شرکت Levi’s، اخیرا از کارگاه Autodesk Pier 9 در سانفرانسیسکو دیدن کرد، و یک نگاه جدید از پیشرفت این برند بدست آورد.

تاکنون، شرکت Levi’s بر روی آزمایش با اندودکاری های دیجیتالی، و بررسی چیزی که یک ژاکت جین پرینت شده به صورت واقعی به نظر می رسد، متمرکز بوده است. در حال حاضر این تنها یک بدنه از یک چیز واقعی است، ولی امید را در چشمان Dillinger نگاه داشته است.

سرپرست نوآوری تولید جهانی، کسی که نوک این پروژه ی نوآوری است، به رشد توانایی این برند کلاسیک برای بدست آوردن جوهر و ماهیت واقعی یک جفت از شلوار جین این شرکت و تبدیل آن به یک سرمایه ی دیجیتالی، علاقه مند است. با انجام این کار، Dillinger مطمئن است که این برند می تواند به طور چشمگیری در هزینه های تولید و مواد صرفه جویی کند. این یک مزیت ثابت شده ی تکنولوژی تولید به روش لایه گذاری است، ولی چیزی که بیشتر تولید کنندگان لباس رغبت و علاقه ای به گفتن آن ندارند.

البته، شرکت Levi’s هنوز فاصله ی بسیار زیادی با پرینت سه بعدی یک ژاکت جین کاربردی دارد. همه ی جزئیات روی پارچه ی جین پرینت شده ی Dillinger برای مدت زیاد بر روی آن باقی خواهند ماند. هرچیزی که ما از این لباس تشخیص دهیم توسط اسکن توپوگرافی گرفته می شود. ولی این نمونه ی اولیه ی پیش ساخته به طور قطعی یک حرکت در جهت درست است.

مهم تر از این، این یک تلاش منسجم توسط این برند برای ایجاد کاری متفاوت و رویکرد جدید آنها نسبت به استحکام و دوام بیشتر، است. Paul اینچنین به شرکت Fast گفت: این ما را به چالش می کشد، فکر کردن به طراحی به صورت متفاوت، و فکر کردن به راهکارهای طراحی برای تطبیق با آینده ی نامعلوم است.

Dillinger اشاره می کند که یک ژاکت ساخته شده توسط شرکت Levi’s احتمالا به صورت مستقیم خرده فروشی ها را مورد هدف قرار نخواهد داد و بازاری در آنجا پیدا نکند. ولی این ایده ی جدید باعث می شود که این برند گامی رو به جلو در جهت ایجاد پوشاک هایی مقاوم تر و بادوام تر، بردارد. شاید پیشرفت آهسته باشد، ولی برای یک شرکت که برای بیش از 150 سال در زمینه ی تجارت پوشاک جین، مشغول فعالیت است، زمان به نفع آنها است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.