شرکت Cikone تکنولوژی AdditiveCARBON هایبرید را برای کمپوزیت های کربنی پرینت شده عرضه می کند.


پرینتر سه بعدی پرشیا


 

Cikoni، یک شرکت مهندسی واقع در اشتوتگارت، یک تکنولوژی تولید هایبریدی را عرضه کرده است که فیبر کربن به فرایند پرینت سه بعدی می افزاید. تکنولوژی AdditiveCARBON شرکت Cikoni می تواند برای ساخت سازه های پرینت شده تقویت شده با فیبر کربن استفاده شود.

پرینت سه بعدی فیبر کربن، یک حوزه که شرکت هایی مانند Markforged در آن پیشگام هستند، یکی از هیجان انگیزترین زمینه های additive manufacturing است. دلیل آن ساده است: همه ی مزیت های پرینت سه بعدی با استحکام فیبر کربن همگام شده اند و یک ترکیب موفقیت آمیز را ساخته اند.

مشکل این است که شما در واقع نمی توانید با فیبر کربن پرینت کنید- شما می توانید آن را در پرینت خود جای دهید، یا در غیر این صورت آن را به یک قطعه ی پرینت شده متصل کنید، ولی فیبر کربن به سادگی و به تنهایی از طریق دستگاه قابل تزریق نیست. شرکت Markforged این مشکل را به زیبایی برطرف کرد، به صورتی اضافه کردن لایه ای از کربن به وسیله ی اتوکشی  فیبر بر روی لایه های پرینت شده، ولی بدون شک روش های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که پرینت های پرینت های سه بعدی کربنی هایبریدی می تواند ساخته شود.

شرکت آلمانی Cikoni می گوید یک روش جدید برای ترکیب additive manufacturing با فیبر کربن دارد، و آن روش به طور شایسته ای AdditiveCARBON نامگذاری شده است. براساس گفته ی Cikoni، این فرایند اجازه می دهدکه به صورت مداوم فیبر کربن در مسیر پرینت قرار گیرد و آن را تقویت کند و در واقع ماده ی تشکیل دهنده ی پیرنت به عنوان یک پایه برای فیبر کربن می شود.

اگرچه ما جزئیات زیادی در مورد اینکه این فرایند چگونه کار می کند نمی دانیم، شرکت Cukoni قید کرده است که یک فرایند چرخشی سه بعدی که توسط ربات پشتیبانی می شود، برای قرار دادن فیبر کربن استفاده می شود. Cikoni می گوید: چرخش فیلامنت، با ساخت قطعات کمپوزیتی پربازده به طور مستقیم از هسته ی فیبری، لایه های غیر موج دار، غیر جهت دار می سازد.

ظاهر ماجرا نشان می دهد که additiveCARBON هیجان انگیز به نظر می رسد، بنابر گفته ها می تواند هزینه های تولید و زمان های ساخت را کاهش دهد. Cikoni می گوید فرایند تقویت فیبر کربنی حجم ساخت مورد نیاز قطعه ی پرینت شده را کاهش می دهد، در حالیکه سازه ی پایه ی پرینت شده نیاز به ابزار کنترل را کاهش می دهد.

براساس گفته ی این شرکت واقع در اشتوتگارت، که در سال 2015 توسط کارمندان سابق مرسدس بنز، Audi، مرکز هوافضای آلمان، تاسیس شد، فرایند AdditiveCARBON به طور ویژه زمانی مفید است که نیازهای طراحی سبک وزن با تغییر پذیری قطعه ترکیب می شود. این شامل آیتم های پرینت شده مانند اندام های مصنوعی پزشکی و قطعات هوافضا می شود.

به طور هیجان انگیزی، تکنولوژی جدید Cikoni می تواند همچنین در مراحل تولید موجود ادغام شود، زیرا سیستم AdditiveCARBON یک مدول است و می تواند به چندین شیوه ی مختلف نصب و تنظیم شود. Cikoni می گوید: این روش به صورت کلی باعث شده است مشتری ها و مصرف کنندگان زیادی متقاعد شوند که دیدگاهشان را در مورد طراحی سبک وزن تغییر دهند.

شرکت Cikoni در زمینه های مهندسی بسیاری تخصص دارد، از قبیل شبیه سازی مربوط به روکش گذاری، توسعه و تحقیقات در زمینه ی مواد کمپوزیتی، طراحی قطعات کمپوزیتی، و توسعه ی فرایند مربوط به انجام اتوماتیکی و پیچش فیلامنت سه بعدی. ما یک چشم خود را بر روی جزئیات مربوط به تکنولوژی AdditiveCARBON معطوف خواهیم کرد.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.