محققان قطب شمال برای محافظت خودشان در برابر اثرات شدید اوزون، عینک های آفتابی سفارشی پرینت می کنند.


پرینتر سه بعدی پرشیا


این دنیا پر است از چیزهای عجیب غریب، اغلب زمان ها محیط ها و مناطق قطب شمال و جنوب تحت تابش شدید نورهای خورشید هستند، نورهایی که به صورت بالقوه خطرناک هستند. محققان در این مناطق، Dixie Dansercoer و تیمش، برای مقابله با این مشکل می خواهند از پرینت سه بعدی کمک بگیرند.

در این مورد خاص، این تکنولوژی مسئول تولید عینک های آفتابی برای خودش، که خودش اعتراف کرده است که به دلیل برامدگی بلند دماغش عینک های آفتابی به خوبی روی صورتش نمی نشینند، است. به این دلیل، یک ترکیبی از سوختگی چشم تدریجی، ماتی ناخواسته و نا راحتی آن، در طول سالیان یک ماجرای آزار دهنده بوده است.

به دلیل اینکه تقلا کردن بر روی راحتی عینک آفتابی در طول ماجراجویی در قطب شمال آخرین چیزی است که نیاز باشد با آن دست و پنجه نرم کرد، او همکاری با نیروگاه Materialize and SEIKO Optical را بهترین راه حل برای ساخت عینک هایی که تنها برای او ساخته شده است، دید.  

انجام این کار با استفاده از ترکیب اسکن سه بعدی از صورت او، برای یافتن ابعاد صورت، و پرینت سه بعدی فریم انجام شد. پرینت سه بعدی امکان ساخت سفارشی را فراهم آورد و این فریم اختصاصی به نام SEIKO XCHANGER را نتیجه داد. اساسا شما می توانید شکل ظاهری فریم سفارشی خود را، با استفاده از چند کلیک ساده، تغییر دهید و فریم خود را احساس کنید.

5 اندازه ی مختلف، 2 طول مختلف دسته، 8 ترکیب رنگی، 5 آینه، ساده یا پیشرفته، با یا بدون نسخه و تا 200 رنگ و گزینه های مربوط به فیلتر مختلف، قابل انتخاب هستند. به طوری که، در سال پیش رو، شما افراد زیادی را با عینک های مشابه پیدا نخواهید کرد.

در حالیکه استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت فریم های سفارشی مشهود نیست، یک ماده ی مقاوم با رزولوشن بالا در ساخت آن وجود دارد. اشاره به این که لنزها توسط روش های سنتی درست می شوند، چیزی که دستیابی پرینت سه بعدی به آن کمی دور از ذهن است، دور از فایده نیست.

به عنوان کسی که به توانایی های بالقوه ی پرینت سه بعدی اعتقاد دارد، او بدون شک از نتایج این مطالعه ی تحقیقاتی بسیار خوشحال بود. او اعتراف می کند که مجبور بود دو الی سه روز با سوختگی ناشی از باد و سوختگی چشمانش در چادر بماند و این چیزی است که می خواهد از وقوع آن جلوگیری کند.

در نظر گرفتن این مسئله که سوراخ لایه ی اوزون خود را بیشتر در مناطق قطبی نشان می دهد، محافظت چشم جنبه ی تزئینی پیدا نمی کند و برای مسائل ایمنی است.

Dixie ادامه می دهد که: پوشیدن عینک مورد خوشایند من نیست، آنها بعضی اوقات رطوبت به خود می گیرند، آنها وقتی که می خواهید به جهت های مختلف نگاه کنید شما را آزار می دهند، ولی این عینک جدید این مشکل را ندارد و علاوه بر آن به صورت سفارشی ساخته شده است.

پرینت سه بعدی به طور باورنکردنی ای در ساخت تولیدات سفارشی مناسب است و یک راه حل مناسب برای صنایعی است که به دنبال یک تکنولوژی می گردند تا آنها را قادر کند به مشتریان خود خدمات بیشتری ارائه دهند.

البته، درست مانند بسیاری شرکت های دیگر در اکوسیستم پرینت سه بعدی که امروز وجود دارد، شرکت های بسیاری دیگر وجود دارد که به دنبال استفاده از پرینت سه بعدی برای گسترش تولید به روش سنتی هستند. برای مثال، Aoyama Optical France که یک برند وسایل مربوط به چشم است، اخیرا از روش پرینت سه بعدی SLS برای ساخت مدل سفارشی استفاده کرده اند.

در یک شیوه ی مشابه که صنایع دندانپزشکی و سمعک سازی در حال متحول کردن فعالیت هایشان با کمک پرینت سه بعدی هستند، احتمال اینکه پرینت سه بعدی جایگاهی در صنعت عینک سازی سفارشی، برای همیشه، پیدا کند، وجود دارد. و به عنوان کسی که در بیرون از این ماجرا قرار دارد و دارای عینک هایی مناسب است، بسیار علاقه مند هستم که به زودی عینک های ساخته شده مخصوص خودم، را داشته باشم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.