مدل پرینت سه طبقه ای برج دبی در فروشگاه دبی برافراشته شد

پرینتر  سه بعدی پرشیا


یک کپی پرینت شده  از برج دبی در فروشگاه دبی پرده برداری شد. این مدل 3000 کیلویی بیش از 4000 ساعت برای پرینت شدن زمان صرف کرد، این سازه قرار است بر روی یک سازه ای به ارتفاع 928 متر قرار گیرد.

دبی در حال حریص شدن است. نه؟ این شهر به داشتن برج الخلیفه با ارتفاع 828 متر رضایت نمی دهد- بزرگترین سازه ی جهان- و به زیبایی در افق آسمان شهر خود را نشان می دهد. این شهر و کشور امارات در حال حاضر در حال سرمایه گذاری یک بیلیون دلاری بر روی این برج است، یک ساختمان غول پیکر چندکاربردی که به همراه سکویی که بر روی آن قرار می گیرد ارتفاع 928 متر را تشکیل می دهد. این ساختمان حیرات انگیز قرار است تا قبل از سال 2020 آماده شود.

تا آن زمان، شهروندان دبی و توریست ها قادر خواهند بود تا این برج را در یک شکل متفاوت ببینند. شیخ محمدبن رشید، معاون و حاکم دبی، به تازگی یک کپی پرینت شده از این برج در فروشگاه دبی، را رونمایی کرده است.

این برج پرینت شده که وزنی برابر 3000 کیلوگرم دارد در فضای باز مجلل فروشگاه دبی قرار گرفته است. همانطور که گفته شد 4000 ساعت زمان صرف ساخت این سازه شد، و بسیار کمتر از زمانی که نیاز است تا برج اصلی ساخته شود، زمان مورد نیاز داشت! ولی همچنان سه طبقه از این فروشگاه را در بر می گیرد.

اگرچه تحسین برانگیز است، این اولین بار نیست که نسخه ی مدل پرینت شده ی این برج را می بینیم! سال قبل، بازدیدکنندگان برج خلیفه می توانستند یک نمونه ی پرینت شده از آن برج را از مغازه های سوغاتی خریداری کنند (بلندترین آسمان خراش حال حاضر جهان).

دبی نسبت به پرینت سه بعدی ساختمان ها و منازل مسکونی بسیار جدی است. مدت هاست که اعلام کرده اند قصد دارند 25 درصد ساختمان های خود را تا قبل از سال 2030 با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بسازند.

این برج با استفاده از تکنولوژی پرینت ساخته نخواهد شد، البته، اما چیزی که در این کار انجام گرفت شکستن رکوردهایی بود که توسط آن انجام شد. از انتها تا انتها، طول شمع های استفاده شده بیش از 9 کیلومتر می شد. برج تکمیل شده توسط 110 کیلومتر کابل احاطه خواهد شد، طولی که برابر دبی تا ابوظبی است.

طرح این برج از گل سوسن الهام گرفته شده است، و شکلی شبیه یک مناره را خواهد داشت. این برج در نزدیکی منطقه ی ملی حافظت شده ی حیات وحش Ras Al Khor واقع خواهد بود. این برج دارای سطوح متحرک 360 درجه خواهد بود که مشاهده ی مناظر زیبا را فراهم می کند.   

ولی شاید مسخره ترین چیز در مورد این برج 928 متری این باشد که در سال 2020 شاید آن بلندترین ساختمان در جهان نباشد. این افتخار شاید نصیب برج جده، یک آسمان خراش در حال ساخت در عربستان صعودی، شود. با ارتفاع 1008 متر اولین ساختمانی می شود که بیش از یک کیلومتر ارتفاع دارد.  

در هنگام پرده برداری از این نمونه ی پرینت شده، شیخ محمد توسط محمد عمار، رئیس ساختمان فروشگاه، و چند نفر از افراد رسمی شهر دبی همراهی شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.