پایة آنتن ماهوارة ساخته شده توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی به زودی به فضا فرستاده خواهد شد

طراحان صنعت پرشیا


تکنولوژی پرینت سه بعدی روش های ساخت را در بخش های بسیاری، از جمله فضا، تغییر داده است. شبکة حرفه ای تولید به روش لایه ای کشور کانادا، Canada Makes، اخیرا با شرکت پرینت سه بعدی فلزی Fusia Impression 3D Metal Inc. و شرکت اطلاعات و ارتباطات جهانیMacDonald, Dettwiler and Associates Lts. (MDA) همکاری خود را برای تولید یک قطعه و فرستادن آن به فضا، آغاز کرده است. شورای ملی تحقیق کشور کانادا (NRC) با پرینت سه بعدی و استفادة آن در فضا بیگانه نیست و سازمان کمک به تحقیقات صنعتی (IRAP) از شرکت Canada Make در برنامه های تولید لایه ای، فلزی، و سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کند.

مدیر شرکت Canada Makes، Frank Defalco، می گوید: هدف اصلی این شرکت تقویت تکنولوژی تولید به روش لایه گذاری است و این پروژه یک گام بزرگ در این مسیر است. این سومین دوری است که ما با NRC-IRAP در برنامه تولید به روش لایه گذاری، فلزی، همکاری می کنیم و بسیار خوشحال هستیم که بسیاری از پروژه های دیگر به شرکت ها کمک می کنند که بیاموزند چگونه از روش تولید به روش لایه گذاری برای ابتکار و نوآوری استفاده کنند.

شرکت Canada Makes از نهادهای عمومی، خصوصی، غیر انتفاعی، غیرانتفاعی و دانشگاهی تشکیل شده است که همة آنها بر روی پیشرفت، ارتقاء و پذیرش این تکنولوژی، تکنولوژی تولید به وسیلة لایه گذاری، توسط عموم در کشور کانادا تمرکز دارند. یک گروه از کارشناسان Additive Manufacturing به منظور نشان دادن فرصت های کسب و کار و توصیه های مفید، به شرکت های طرف قرارداد، با شرکت Canada Makes همکاری می کنند.

شرکت MDA یک پایه و رابط آنتن به فضاپیما طراحی کرد و شرکت FusiA آن را تولید کرد. با اتمام این پروژة مشترک، شرکت MDA تمرکز خود را بر روی پرینت سه بعدی و ماموریت­ها به ستاره ها، قرار داده است. توسط این روش می توانند اجزاء پیچیده را به روش های پیشرفته تر و ارزانتر بسازنند.

معاون ریاست شرکت MDA، Joanna Boshouwers، می گوید: ما به سرعت در حال تغییر روش های ساخت و تولید خود در زمینه فضا و جایگزین کردن آنها با تکنولوژی Additive Manufacturing هستیم. قطعة ساخته شده توسط شرکت FusiA به دقت ارزیابی خواهد شد و مناسب بودن آن در ترکیب با قطعات دیگر در فضا باید تایید شود. پشتیبانی شرکت Canada Makes از MDA بسیار باارزش بوده است و به ما اجازه می دهد تا در فکر تولید قطعات پیچیده تر باشیم.

شرکت FusiA، مستقر در Quebec، در زمینة تولید به روش لایه گذاری فلزی با دقت بالا، برای صنایع هوافضا، دفاع و فضا تخصص دارد. این شرکت در آگوست سال 2016 همکاری خود را با شرکت Canada Makes آغاز کرد و اکنون عضو هیئت مشاوره تولید به روش لایه گذاری (AMAB)، شرکت می باشد.

شرکت Space Systems Loral، تولید کننده ماهواره، توانسته است با استفاده از تکنولوژی تولید به روش لایه گذاری هزینه های خود را کاهش دهد و قطعات یکپارچه بسازد. برج آنتن JCSAT-110A ساخته شده توسط این شرکت و با استفاده از این تکنولوژی یک نمونه از آن می باشد. اولین ماهواره تجاری کشور لهستان نمونه ای دیگر است. شرکت Boeing اخیرا استفاده از این روش را برای ساخت ماهواره شروع کرده است. با استفاده از این روش خیلی از مشکلات سابق که پیش روی تولید به روش سنتی بود، از میان برداشته می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.